Skip to main content

Feedbacktraining

Contact maken op de werkvloer doen we dagelijks vele malen, soms zelfs zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Niet alleen door met een ander te praten, maar bijvoorbeeld ook door de ander aan te kijken, door lichaamstaal.
In deze zakelijke contacten kunnen zich storingen voordoen, er ontstaan gemakkelijk misverstanden als we elkaar niet begrijpen of niet durven contact te maken.
Feedback betekent letterlijk "terugkoppelen". Van de informatie die we van anderen krijgen en hen geven is feedback een belangrijk onderdeel.
Het ontvangen en geven van feedback is een waardevol hulpmiddel om na te gaan of u aan de ander ook hebt overgebracht wat u wilde overbrengen en welke uitwerking dit heeft op de ander. Van feedback kunnen we leren, als u de reacties van anderen wilt gebruiken als spiegel van uw eigen functioneren.
Zo krijgt u meer inzicht in uw eigen manier van handelen.
Feedback geven en ontvangen is een vaardigheid die iedereen kan leren.

feedbacktraining

 

Herkent u zich in de volgende situatie?

  • Wanneer u feedback krijgt van iemand anders kunt u aardig van slag raken;
  • Als u iets dwarszit vindt u het lastig om dit te uiten;
  • Uw mening geven is iets wat u niet snel zal doen;

 

 

 

 

Houthoff biedt deze training in de volgende vormen aan: