Skip to main content

Klantgericht communiceren

U wilt zich als organisatie op positieve wijze onderscheiden door voortdurend een goede indruk op uw (toekomstige) klanten te maken. U wilt de verwachtingen van uw klanten zelfs overtreffen, en terecht. Want een tevreden klant vertelt zijn goede ervaring graag door aan een ander. Door klantgericht communiceren bent u beter in staat uw klanten die service te verlenen die ze verwachten en tegemoet te komen aan de steeds mondigere en veeleisender klant. 
Tijdens de training leert u, aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden, hoe u verbetering kunt aanbrengen in de dagelijkse invulling van klantgericht communiceren.

Klantgericht communiceren

Voor wie is de training Klantgericht communiceren bedoeld?

Voor iedereen die zijn of haar manier van klantgericht communiceren wil professionaliseren.

Doel en resultaat van de training Klantgericht communiceren 
• Het inpassen van klantgericht communiceren binnen de dagelijkse contacten met klanten
• Effectief omgaan met storingen en conflicten in de communicatie met klanten
• Samenwerken met anderen, de naaste collega’s, alsmede met andere afdelingen

Inhoud van de training Klantgericht communiceren
• Wat is precies klantgericht werken en wat is het belang hiervan? 
• Bewust worden van de huidige stijl van communiceren met klanten 
• Gericht werken aan verbeterpunten 
• Verantwoording nemen bij het oplossen van problemen 
• De verwachting van de klant overtreffen 
• Actief luisteren, (door)vragen, samenvatten en checken 
• Bewust zijn van de eigen non-verbale communicatie en signalen die u (onbewust) uitzendt 
• Het bereiken van een optimaal klantencontact 
• Van een klacht een kans maken 
• Persoonlijk actieplan met resultaatgerichte afspraken

Advies en afspraken maken
Voor vragen over de training Klantgericht Communiceren en voor het maken van een afspraak staan onze opleidingsadviseurs u graag te woord, telefoonnummer 070 – 3623617.